TEMAN2 3HERO

Jumaat, 13 Februari 2009

MAKAN MAGGI

HERO KE-2 & KE-3
Tadi petang saya bawa 3 hero pulang kampung.Memang asal hari Jumaat, saya bawa anak2 pulang kampung melawat ibu.Ngam2 juga ibu ana meng'call' tadi tengahari supaya bawa anak2 pulang sebab rindu sudah setelah seminggu inda jumpa.Lagipun saya mau mengurus itu tugasan yang diamanahkan oleh Sanguru..
Lain main..nga2 kami sampai rumah di kampung, c Brother Jewit ku baru mau mula makan maggi dia..Naaahh,siongo po ka, hero ke-2 (Uluk) pigi rebut.Sudah tu hero ke-3 (baby) pun mau juga.Last2 ibu masak maggi untuk Uluk sementara Baby makan maggi c Brother. Siap makan maggi dengan nasi lagi ni budak dua ekor ni.
Hero nombor 1 (Avner) pula merayap pigi sana Perpustakaan Desa. Ingatkan membaca, tau2 main game..mindama betul toboh..hehee
Gambar di atas, yang buka baju tu c Uluk.Kepanasan + kepedasan makan maggi kari yang mama masak sampai mongolus baju sudah dia. Itu piring yang tempat nasi licin habis..Insan2 kasapu.Dia minta tambah lagi nasi nga inda saya bagi.Besar sudah itu perut dia saya nampak.Bayangkan ba,sebelum kami bertolak dari rumah pun sempat lagi minta makan.Belum sampai 1 jam, makan lagi di rumah ibu..Belum sampai 1 jam lagi, minta makan mee sup sana gerai sepupu ku harga 50sen..Lepas tu makan kuih pisang lagi.
Ai..ai..ai..bikin takut dia punya selera makan o.
Bayangkan ahh,itu baju sama seluar sekolah dia ni pun sempit sudah.Cepat betul proses pembesaran dia.Yang abang dia ni sama ni adik, agagagas.Garagas kungkung. Kuat juga makan nga inda pandai berisi macam hero ke-2.hehehe
Saya pun sempat juga makan di rumah kampung.Lama sudah saya tidak rasa masakan ibu bo.Sekali tecuba, nanari mindarom.Walaupun masakan ibu tidaklah secanggih masakan moden malah serba simple tapi sodap tetap numbur 1.Itulah penangan air tangan seorang ibu.Tiada katanding mari kie..

4 ulasan:

aranam berkata...

Nong

Entri anda kali ini membuat saya teringat masakan ibu.

NONG berkata...

Ya aranam...
macam mana sekali pun mau tiru masakan ibu, tetap tidak akan sama

-m.i.r.a.c.l.e- berkata...

maggi taru pucuk sayur manis + lada kokow + kasi paga limau = cuba try! sedap mari ki...hehehe.entry ini membuatkan aku mau masak maggie sekarang juga!maggie kalau makan beramai2 jadi sedap!try pogi...;-)

NONG berkata...

Saya pernah rasa sudah ini resepi yang ko cakap ini Miracle...mimang sodap..