TEMAN2 3HERO

Isnin, 9 Februari 2009

BICARA 1

Hari ini seperti biasa aku bangun awal pagi untuk menyediakan sarapan My3 Hero..
Dari semalam hero ke-3(Baby) pesan.."Ibu..esok pagi, kami nak sarapan nugget dan milo kosong kauu.."
Mereka aku biasakan minum milo kosong(tanpa gula)..sedap rasanya milo kosong pekat..
Milo + susu tepung pun sedap juga.Saya selalu bancuh untuk minum sendiri..Walaupun agak membazir milo tetapi lebih baik dari tambahkan gula.

Aku goreng nugget dan bancuh milo kosong kauu untuk juadah sarapan My3 Hero..
Nugget tu kira2 dalam 20 ketul, yang tinggal hanya 2 ketul.Milo jangan cakaplah..sapu habis.

Sementara mereka bersarapan, aku mengambil ruang untuk bersiap2 kerana mahu menghantar mereka ni ke sekolah..Jelas kedengaran perbualan hero ke-3 dengan ayahnya..
"Pa..berapa bapa bagi duit belanja hari ini?.."
"Macam biasa..RM1.50.."
"Ooo...bah.."
"Napa baby?"
"Tiada..."
Dalam hatiku berkata, "macam ada bunyi mau minta tambah ja tu?" hehee..

Sebelum kami turun bersama2, seperti biasa My3 hero akan salam dan mendium tangan ayah mereka..
Di dalam kereta, sementara menunggu enjin panas, babylah yang kontrol mp3 manulator mebcari-cari lagu ST12 Puspa.Jumpa saja..naaah..serentak ba menyanyi.Volume pun sampai 33 ba...atuuuk2..matai.Nasib baik speaker kereta kancil ku bukan speaker besar.Kalau tidak..alamat inda korongoulah kami..hehee
Setiap hari inilah rutin ku kecuali hujung minggu..Kadang2 terasa bosan juga tapi apa boleh buat..inilah tanggungjawab namanya.

Tiada ulasan: