TEMAN2 3HERO

Isnin, 9 Februari 2009

KENAPA AKU TIDAK MAHU BERANAK LAGI?


Mungkin ada yang hairan dengan tajuk posting aku pada kali ini..KENAPA AKU TIDAK MAHU BERANAK LAGI?

Susah ba mau cakap pasal ni sebenarnya..Sudah kerap aku didatangi pertanyaan "Ba..besar2 sudah anak ko ni, bila lagi mau menambah? Mana tau dapat anak perempuan?" diorang bilang tapi aku selamba saja jawab "Cukuplah ni 3 orang".

Bukan senang beranak,kasi keluar 1 manusia..bukan lagi langit ke-7.Macam langit ke-10 pun boleh dilihat masa melahirkan anak.. hehehee...oruol babanar obo.Bikin fobia ba.. fobia lah kali,tau2 anak sampai juga 3 orang hahaaa...

Balik kepada tajuk entri, saya buan tidak mahu beranak lagi tapi saya BETUL2 JERA ba.

Bayangkan saja aah..tiga2 hero saya ni beratnya 3kg keatas..Hero ke-3 yang sandi betul saya beranak.Melahirkan normal dengan berat 4kg,matai2..Sampai saya mengalami kekoyakan rahim dan komplikasi pendarahan yang banyak..Saya langsung tidak boleh berjalan sebab pandangan saya gelap.Mau pengsan saya kalau berjalan.Terus saya demam panas ba sejurus selepas melahirkan anak ke-3 ni.

Hampir 1 bulan saya mengalami kesakitan dibahagian perut.Sakit macam yang mau beranak lagi tapi bezanya tiada anak dalam perut..Koruol kie.Aku nono maganak.Osukup neti.Poduli no aso tanak tongondu.Berabis beranak pun kalau bukan rezeki dapat anak perempuan, indada juga tu.

Justeru itu, selepas hero ke-3 mencapai umur sebulan doktor terus menasihatkan saya supaya merancang keluarga.Kami pun merancanglah sehingga kini.
Sudah cukup selesa dengan kelahiran 3 hero yang cukup sifat anugerah TUHAN yang ESA.
Syukur untuk harta tiada galang ganti ini.


5 ulasan:

Umar Safri berkata...

bah, palan-palan bah. tuhan sgt menyayangi wanita. memang amat sakit masa bersalin, yg si suami pula relax isap sigup. ha ha ha! tapi, tahukah kita bahawa si isteri juga diberikan `kenikmatan` yg jauh lebih besar berbanding si suami? kira adillah baitu... kan?

NONG berkata...

'Nikmat' apa e2 aah Umar? hehee
Tapi sesungguhnya betul juga apa ko ckap tu.

Tanpa Nama berkata...

ui na... takut saya pengalaman ko ni nong... Saya dulu masa bersalin, semua kena operation... sakit lebih lama lepas tu la pasal kena operation nga rasanya lebih takut kalau bersalin normal... hehehe...
lg 1 kalau bersalin d hospital k'jaan ni sy dengar mcm2 cerita yg bikin takut jg... ish..ish.. psl layanan diorg la... tp bukan semua staff hospital k'jaan mcm tu bah kan...

NONG berkata...

Oruol mari kie surinit..Nampak juga itu simpang pigi SYURGA dan NERAKA masa mogosod. hahahaaa. Bagus juga ba layanan durang ni kalau sana Hosp.Lotong bo.. Kalau ada yang kasar2,sipak ja bo..Dapat juga monguis mari walaupun sakit2 itu perut.

Raja Mogudan berkata...

oural2 kang nu tapi asadaaaaaaaaaaappppppppppp gima -:) lumrah hidup bah tu lagi sakit lagi lah sedap