TEMAN2 3HERO

Selasa, 17 Mac 2009

MAKAN TARAP



Aktiviti makan tarap oleh my3 hero.
Tarap ini aku beli dari tamu Pekan Tandek. 2 biji RM3 saja.



14 ulasan:

aranam berkata...

Wah! Tarap...kegemaranku. Sampai bulan berapa musim tarap ni Nong?

NONG berkata...

Aik?..laju juga post ulasan.:)
saya sebenarnya kurang pasti pasal musim buah tarap ni aranam..tau makan saja ni kalau da musim tarap..;)

aranam berkata...

Anggaplah sebagai bukti betapa saya amat menggemari tarap. Malangnya, semakin usia meningkat ni, saya sudah tidak mampu untuk menghabiskan tarap sebanyak dulu...ketika masih kanak-kanak...:)

NONG berkata...

saya pun begitu juga aranam...anak2 saya ni suka makan tarap. itu biji tarap tu pun saya goreng macam goreng kacang tanah..sedap dimakan.:)

KaniL berkata...

Tarap...2 biji RM3 ka Nong...

Mcm basar2 lagi ni biji dia ni....hmmmm
Mana dapat tu harga tu kalau di Inanam. Apa lagi kalau di KK....

Apa pun tarap mimang sadap. Tu linsow kinorung pun sadap juga...hehehehe

SURINIT berkata...

wah.... tarap!!! teringin pula makan tarap ni. hehehe.
Anak2 saya inda bulih makan tarap.. diurang pandai sakit perut. yg c mei2 pula inda bulih tercium bau tarap langsung... mesti muntah.

kirimai oku po madang nong... hehehe

Misz Eyeliner berkata...

aku penah makan sekali aje buah ni. mana ada jual ek?

-m.i.r.a.c.l.e- berkata...

woi!tompisikan oku to dot madang!

NONG berkata...

Anil..memang besar2 rulou ini tarap ni. Itu orang tua yang jual kasi lilung uda bi ini tarap dia ni tu nanti keberatan lagi saya pulang dia bilang.Osianan oku. turus minomoli oku duo nenan.

Surinit..
obuleh kiriman tekau nga it linsou no u atataan.hehee.Simbuti dikau surinit. Kalau anak saya surinit apa saja buah pun boleh tibai..tuwadai oolan tiyan..:)

Misz Eyeliner..hai.kat Sabah ni yang banyak buah tarap...:) kat mana awak pernah makan buah ni?

Miracle..Simbuti dikau sino.Kada kogumu mamangan reto..heheee

-m.i.r.a.c.l.e- berkata...

eyeliner (jenama apa a?), kalau mau makan tarap datang di pisuk kampung kami la...
kerarakan betul la ko ni nong!aluk obunsis babanar!

SRIXON berkata...

sedapnya itu tarap mcm fresh lagi kalau di tamu KM Rm3 tu 1 biji

NONG berkata...

Miracle..saya inda pandai pakai eyeliner.hehe.

Srixon..ini tarap ni itu urang kampung kasi lilung uda bo.Daripada keberatan lagi saya bawa pulang dia bilang. Harga RM3 sebiji memang berbaloi juga ba sekarang ni. mana lagi tambang kereta yang mahal, payah memanjat dan mengangkat lagi..

SURINIT berkata...

miracle... jan ko c nong ni... mimang ko obunsis jg mari tu ong otudu tiwow yg obunsis. ogumu nogi sasambatan d nong kerarakan... olonduk nga sino kiawi... hehehe...
ba... mirak-irak nono ie nong dilo...
woi kangku... obunsis... hehehe

AragangTandik berkata...

odoi dogo beliur aku meninguk tu tarap. macam laaaamaaaa suda inda makan tarap ni - di KK mahal bah satu bijik mauk lima ringgit. dooooiii andaman ku iiii mula - mau inda di bali ba ni diambil aja di pokok.