TEMAN2 3HERO

Ahad, 15 Februari 2009

KISAH KU DI HOSPITAL HQE

Kalau saya ingat balik pengalaman ini..mesti muka saya pandai merah. Bikin MALU ba ini pengalaman saya ni. Eeeii..saya tidak tahu kenapa saya tidak boleh parasan.

Pada bulan Mac tahun lalu, saya ada appoiment dengan Doktor Pakar di HQE. Saya ni nama saja orang muda tapi tiada pengalaman mau jalan di KK satu orang. Selalu kalau saya pergi KK, mesti ada kawan.Kalau tiada kawan, nah boleh apalid (sesat) itu.
Ngam2 saya punya appoiment kena hari bekerja. Suami pun kena kerja di samping mau ambil anak2 lagi dari sekolah tengahari.Jadi saya pun pergilah seorang diri dengan menumpang sama c Rimpot @ Jelson. Dia ni pairet pergi KK. Awal2 lagi saya sudah kasi tau dia saya mau ikut pergi dan balik sebab saya tidak pandai cari kereta..
Sampai di KK, c Rimpot hantarlah saya betul2 sampai depan itu HQE Unit Patologi (kalau tidak silap) tu. Mungkin dia takut juga itu kalau saya sesat. Jadi saya pergi kounter pertanyaan tentang appoiment saya tu. Punya saya terkejut, dorang suruh saya pergi di bahagian Pakar sana atas bukit. Saya betul2 bingung o mana mau cari itu bukit yang dorang cakap tu. Ngam2 ada jururawat limpas, saya pun tanya sebelah mana itu pusat pakar. Itu jururawat pun bagilah saya petunjuk. Saya pura2 ja faham sedangkan tidak masuk kepala otak saya langsung arah yang dia tunjuk..ibarat 'masuk telinga kanan, keluar di hidung ' ja bo penerangan dia. Bukan apa, saya cemas sebab takut apalid. Eeii..molowong towo saya.
Saya pun mula berjalan seperti yang ditunjukkan oleh jururawat tersebut. Jauh lagi pula itu dari tempat c Rimpot hantar saya.Limpas lagi itu parking kereta seberang jalan.Ngam2 nogi masa tu renovate itu HQE. Dalam perjalanan, saya terpaksa melalui jalan yang mititiwajang (sana sini) itu kayu. Hujan pun moporis (gerimis) masa tu..Laju saja saya jalan sebab takut basah. Lagipun itu dokumen saya tiada lapis plastik. Kalau basah, naah..meke'ek bo.
Tidak tau di mana silapnya dalam rancak2 saya berjalan, "puchaakk..." terlajak saya di jalan yang baru kena simen. Itu tembok tepi jalan raya ba yang dorang simen tu. Belum sempat kering, saya sudah pijak..Matai2..punyalah saya malu. Inda apa kalau sebelah saja kaki saya termasuk dalam simen tu, ini dua2 bo. eeee, kerja mulau. Tidak lagi dapat kasi beza itu warna simen yang sudah keras dan yang belum keras bo tu basah oleh hujan.Sama saja itu warna saya nampak. Yang tukang buat itu jalan pun tidak tutup ba itu jalan pakai pisang lanut (tali rafia).
Berabis itu pekerja yang berteduh situ bawah jejentas ketawa nampak saya termasuk di simen . Apa lagi, payah2 itu pekerja pigi kasi timbus itu bekas tapak kaki saya..hehehee. "padan muka, siapa suruh tidak tutup ini jalan..." dalam hati saya, padahal mogimbaba'a lagi saya tu. Nasib baik saya inda keras di situ. Yang saya hairan, banyak2 orang lalu di situ, saya saja yang termasuk. Nasib baik saya tidak terduduk. Kalaulah terduduk, matai2..Bukan lowong kaitu? Itu mata saya terlampau meliar mencari2 itu tempat yang saya mau pigi baitu. Cepat2 saya tarik kaki saya dan berjalan menuju ke arah yang ada paip. Ngam2 ada seorang staff lelaki HQE berbangsa India di belakang saya masa tu, dialah yang tolong saya cuci kaki dan seluar jeans saya. Saya pun hairan kenapa dia bermurah hati tolong saya. Itu lelaki ketawa ja tengok muka saya..Punyalah saya malu.
Kesempatan itu saya tanya dia di mana hospital pakar. Dia kasi tunjuk la sama saya. Lega hati. Sempat juga bo saya ucap TQ pada dia. Lepas tu saya terus marathon la meredah itu hujan. Sampai di atas bukit, mikab-ikab po.
Sampai di Unit Pakar yang saya ada appoiment dan di panggil masuk berjumpa dengan doktor, TERKEJUT besar lagi saya. Tau kenapa? Rupa2nya itu lelaki India yang tolong saya cuci kaki dan seluar saya tu doktor pakar. Saya pura2 serius padahal sakit suda perut sama pipi saya menahan ketawa.. mikingis saja saya bo. Hairan kali yan doktor satu lagi tu tengok gelagat saya, dia tanyalah saya, "what happend to you miss?" dia bilang.."Nothing..just,have a funny experiance today" saya jawab. Dua2 doktor itu pun bercakap Bahasa India. Mata itu doktor yang satu terus fokus pigi kaki saya sambil tersenyum.. Bikin malu sama saya betul o..
Selesai berurusan, sempat juga itu doktor minta no hp saya. Apa lagi, datang saya punya kapalui, saya bagi no hp kawan saya..heheee padan muka.Siapa suruh kasi ketawa saya...
Saya pun berlalu dengan satu pengalaman yang cukup memalukan tapi manis untuk diingat2.
HAHAHAHAHAHAHAHAAAAAAA...saya mau ketawa lagi terlampau geli hati.

8 ulasan:

aranam berkata...

Lucunya pengalaman tu Nong. Nasib baik pekerja-pekerja tu tidak marah. Kalau marah, lain pula jadinya.

KiLaU PoDoS berkata...

apa sakit ko tu, wait sya taulah bah tu apa sakit -:) itu sana kan ko pigi minta jahit kasih fit nah ko jgn lagi tidak mengaku kedapatan sdh rahsia ko LoL

NONG berkata...

aranam...memang lucu ba ni pengalaman saya ni.
Nasib itu pekerja2 inda marah wo.

Kilau Podos..rasanya banyak lagi kerja lain yang saya mau buat selain dari apa yang ko cakap tu o. Macam ko ada pengalaman buat begini pula ini..:)

KiLaU PoDoS berkata...

jgn marah bah sya memain saja, sya kusi bah nie mana buli pigi minta jahit kasih fit -:)

Toyong berkata...

memang bgus pengalaman ko ni...blum ada orng yang pernah melaluinya...bole jga ko p tngu2 balik saiz kaki ko sana simen yg ko tepijak tu kalau ko p QEH lagi..mana tau ada lagi bekas2 sikit tu pkerja tak kasi paitong..ko ambil gambar and publish d blog ko..hehe..

AragangTandik berkata...

he he he bikin geli hati juga ko ni Nong. Aku pun selalu macam2 mau kepalid tau - kalu saya pigi di shopping complex kadang2 susah saya mau cari itu lif - nopalid bo saya ha ha ha.

NONG berkata...

Toyong, AragangTandik..
Tuhan saja yang tau macam mana perasaan saya time tu o.Gila punya pengalaman.Hampir mau separuh betis itu seluar saya basah.Nasib lagi inda pakai tumit tinggi..hahahaa

Toyong berkata...

hehe..pengalaman ni bgus di ingat2 kalau hati sedang sedih..hehe